
PIN-koden sendes via SMS til mobilnummeret som kortet allerede er aktivert med. Det koster 6 NOK å få PIN-koden sendt på nytt.
Transaksjonshistorikken kan bare lastes ned hvis det oppgitte mobilnummeret er det samme nummeret som ble brukt til å aktivere kortet.
DEN PERFEKTE GAVEN
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift er den perfekte gaven for enhver anledning, enten det er en fødselsdag, bryllupsdag eller ganske enkelt en takk. Gavekortet kan også gis lovlig til ansatte, bedriftskunde eller samarbeidspartnere.
ENKELT Å KJØPE
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift er tilgjengelig i flere storkiosker og supermarkeder rundt om i Norge. Kortene kan kjøpes med forskjellige verdier avhengig av hvem du kjøper dem hos. Verdien kan variere fra 200–1500 kroner.
ENKELT Å BRUKE
Mottakeren kan bruke Paygoo Prepaid MasterCard® Gift til å handle på nett og i alle butikker som godtar MasterCard-kort.
Kortet er lett å bruke ved å følge disse enkle trinnene:
1. Kjøp gavekortet: : Du kan kjøpe kortet fra en av våre mange forhandlere.
2. Aktivere: Du kan enkelt aktivere gavekortet på Internett eller med SMS – alt du trenger er et europeisk mobilnummer
3. Bruke: Mottakeren handler på Internett og i alle butikker som godtar kort fra MasterCard.
Gebyrer | Beløp |
---|---|
Prisen på Paygoo Gift | 39 NOK |
Transaksjonsgebyr (gjelder etter to transaksjoner) | 3 NOK |
Månedsgebyr (gjelder seks måneder etter kjøpet) | 15 kroner per måned |
Gebyr for erstatningskort fra Paygoo | 125 NOK |
Gebyr for innløsning (pengeoverføring fra Paygoo-kort til bank) | 125 NOK |
Gebyr for å overføre penger mellom kort | 15 NOK |
Paygoo Gift-inaktivitetsgebyr (Etter 12 måneders inaktivitet) | 35 kroner per måned |
Servicegebyr (finne PIN-nummer, sjekke saldo og få transaksjonsoversikt via SMS) | 5 NOK |
Servicegebyr (kommisjon) for kjøp i utenlandsk valuta | 4% |
Kortgrenser | Beløp |
---|---|
Maks. saldo, anonymt kort | 1500 NOK |
Maks. belastning på salgsstedet | 1500 NOK |
1. Gavekortet
1.1 Disse vilkårene og betingelsene gjelder for enhver innehaver av PAYGOO
MasterCard® Gift-kortet (‘gavekortet’). Ved å bruke kortet godtar du disse
vilkårene og betingelsene.
1.2 Gavekortet tilbys av Paygoo AS (samarbeidsmerkepartner) og utstedes av UAB PayrNet. UAB PayrNet er autorisert av Financial Conduct Authority til å utføre elektroniske pengetjenesteaktiviteter under (EMI) lisens 900594 i Storbritannia og (EMI) lisens LB001994 i Litauen.
1.3 Du vil kjøpe kortet i NOK. Alle referanser til denne valutaen i disse
vilkårene og betingelsene er relevante for deg.
1.4 Det kan ikke settes ytterligere midler inn på gavekortet etter det
opprinnelige kjøpet bortsett fra hvis en forhandler refunderer en
transaksjon til gavekortet.
1.5 Gavekortet er et elektronisk valutaprodukt og dekkes som sådan ikke av det britiske Financial Services Compensation Scheme. Hvis UAB PayrNet mot formodning skulle bli betalingsudyktig, kan midlene dine bli verdiløse og ubrukelige, og som følge av det kan du tape pengene dine.
1.6 Disse vilkårene og betingelsene er tilgjengelige på Internett på
www.paygoo.no. Du kan be om en kopi av disse vilkårene og betingelsene når
som helst så lenge de gjelder.
2. Definisjoner
I disse vilkårene og betingelsene har følgende ord og begreper betydningene
som vises ved siden av dem:
Minibank
– betyr en automat for utbetaling av kontanter;
Virkedag
– betyr en dag fra og med mandag til og med fredag mellom kl. 9 og 17
(britisk tid) unntatt for offentlige helligdager i England og Wales;
Gavekort
– betyr Paygoo MasterCard Prepaid Gift-kortet ditt (inkludert
erstatningskort);
Kortplan
– betyr MasterCard;
Gebyrer
– diverse kostnader som kan belastes for kjøp og fortsatt bruk av kortet;
PIN-kode
– betyr personlig identifiseringsnummer, dvs. sikkerhetsnummeret som ble
tildelt for bruk med kortet;
Lommebokverdi
– betyr maksimumsverdien kortet kan ha til enhver tid;
Leverandør
– en forhandler, kjøpmann eller annen leverandør av varer og/eller
tjenester som godtar betaling via et kort, kortnummer, PIN-kode eller kort
og signatur;
Oppsummeringsboks
– delen som inneholder varsling om endringer, grenser og begrensninger
knyttet til kortet;
Leverandørens bank
– forretningsbanken som brukes av leverandøren for å motta betalinger fra
transaksjoner.
Verifisering av identitet
– betyr bekreftelse av din personlige identitet og adresse ved hjelp av
elektronisk verifisering av informasjonen din eller ved å oppgi
dokumentasjon av identitet.
Vi/oss/vår
– betyr UAB PayrNet eller samarbeidsmerkepartnere som opptrer på vegne av oss;
År
– 12-måneders periode fra datoen kortet ble utstedt til deg og hver
påfølgende 12-måneders periode.
Du/deg/din
– betyr personen / den ansatte som har mottatt kortet og er autorisert til
å bruke kortet som beskrevet i vilkårene i denne avtalen.
3. Kjøp og aktivering av gavekortet
3.1 Ved kjøp er maksimumsverdien som kan fylles på kortet, 1500 NOK
underlagt klausul 3.3 og 3.3.1. Gavekortet vil bli aktivert på kjøpsstedet,
og pengene på gavekortet vil være tilgjengelige for bruk umiddelbart etter
kjøp, men kortet må aktiveres før bruk. Dette kan enkelt gjøres på
www.paygoo.no eller ved å tekste ACTIVATE <space> din kunde-ID til
2380.
3.2 Hvis gavekortet er kjøpt på Internett, er maksimumsverdien som kan
fylles på på kortet, 1500 NOK underlagt klausul 3.3 og 3.3.1. Gavekortet må
aktiveres. Du kan aktivere kortet via nettsiden vår www.paygoo.no eller via
SMS ved å skrive inn AKTIVER og sende til 2380. Penger på gavekortet vil
normalt være tilgjengelige for bruk umiddelbart etter aktivering.
3.3 Kortet kan ikke brukes på nytt på noen måte. Og når den opprinnelige
påfyllingen er brukt, må kortet ødelegges ved å klippe det i to deler og
kaste det i søppelet.
3.3.1 Ved registrering lagrer vi mobilnummeret ditt for
identifiseringsformål.
4. Bruk av kortet
4.1 A Kjøperen av gavekortet kan bruke gavekortet eller gi det til en annen
person som gave. Før bruk må gavekortet signeres på baksiden av personen
som skal bruke gavekortet.
4.2 Gavekortet er beregnet på bruk i butikker, forhandlerutsalg i
kjøpslandet. For Norge gjelder det Norge, og det samme gjelder for de
svenske og finske gavekortene våre. Vis frem kortet når du skal betale for
å bruke det. Bruk det til full eller delvis betaling av kjøpet. I
sistnevnte tilfelle må du betale restbeløpet for kjøpet på en annen måte,
for eksempel kontant eller betalings- eller kredittkort, forutsatt at
forhandleren godtar en kombinasjon av betalingsmåter.
4.2.2 Det er ikke mulig å legge til ytterligere midler til gavekortet etter
kjøp.
4.3 Du må ikke foreta kjøp som overskrider den tilgjengelige saldoen på
gavekortet. Saldoen din vil bli redusert med beløpet for hvert kjøp du
gjør. Hvis et kjøp tar deg over de tilgjengelige midlene eller kortgrensene
som gjelder, kan transaksjonen bli avslått.
4.4 Gavekortet er ikke et betalingskort som støttes av en bankkonto, og det
er på ingen måte knyttet til en bankkonto. Det er heller ikke et
garantikort eller kredittkort. Du vil ikke tjene opp renter på midler på
kortet.
4.4.1 Du må ikke bruke gavekortet til:
4.4.2 forhåndsautoriserte regelmessige betalinger;
4.4.3 transaksjoner for kontanter, for eksempel tilbakebetaling, kontanter
fra en bank, pengeoverføringer, reisesjekker, utenlandsk valuta eller
vekslingskontor eller noen ulovlige formål.
4.5 Kortet ditt kan ikke brukes i situasjoner der det ikke er mulig for
leverandøren å verifisere på Internett om du har tilstrekkelig midler for
transaksjonen. For eksempel transaksjoner på tog og skip og noen kjøp om
bord på fly.
4.6 Vi kan stoppe, suspendere eller begrense kortet eller PIN-koden din av
rimelige årsaker knyttet til:
4.6.1 sikkerheten til kortet, kortnummeret eller PIN-koden og
4.6.2 mistanke om uautorisert eller bedragersk bruk av kortet eller
PIN-koden din. Vi vil hvis det er mulig informere deg før vi stopper,
suspenderer eller begrenser kortet eller PIN-kortet om at vi har tenkt å
gjøre det og årsakene til det. Hvis vi ikke har mulighet til å gjøre det,
vil vi informere deg umiddelbart etterpå. Forpliktelsen til å informere deg
gjelder ikke hvis det vil kompromittere rimelige sikkerhetstiltak eller
hvis det vil være ulovlig å gjøre det.
4.7 Vi er ikke ansvarlige for kvaliteten, sikkerheten, lovligheten eller
noe annet aspekt til noen varer eller tjenester som kjøpes med kortet. Vi
er ikke ansvarlige hvis en forhandler nekter å godta kortet.
4.8 Vi vil ikke selge gavekortet under disse vilkårene og betingelsene til
noen som er yngre enn 13 år.
5. Transaksjoner
5.1 Du gir samtykke til at kortet, kortnummeret eller PIN-koden din utgjør
autorisasjonen og samtykket ditt til en transaksjon.
5.1.2 Vi vil ha rett til å anta at en transaksjon var autorisert av deg
hvis magnetstripen på kortet ble sveipet av forhandleren, hvis det er en
signert kassalapp eller hvis det er gitt relevant informasjon til
forhandleren som gir dem mulighet til å behandle transaksjonen.
5.3 Du kan ikke stoppe en transaksjon etter at den er overført til oss med
ditt samtykke til transaksjonen, eller når du har gitt samtykke til
leverandøren for en forhåndsautorisert betaling.
5.3 Vi kan avslå en transaksjon. Vi kan gjøre det hvis den relevante
telefon- eller dataforbindelsen er opptatt. Vi kan også gjøre dette hvis:
5.3.1 en transaksjon kan ta deg over de tilgjengelige midlene på kortet;
eller
5.3.2 en transaksjon kan ta deg over en av kortgrensene; eller
5.3.3 vi har rimelig grunn til å tro at vi må gjøre det for å overholde
reglene til betalingssystemet som kortet ditt er utstedt under eller
5.3.4 vi har rimelig grunn til å tro at det er nødvendig å gjøre det for å
overholde en lov eller som god praksis.
6. Transaksjoner i utenlandsk valuta
6.1 Hvis gavekortet brukes til transaksjoner som ikke er i valutaen til
kortet, vil det bli pålagt gebyrer.
6.2 Hvis du utfører en transaksjon i en annen valuta enn kortvalutaen, vil
vi endre beløpet til kortvalutaen i samsvar med markedskursen eller en kurs
som er fastsatt av en statlig myndighet. Vi vil pålegge et servicegebyr
(kommisjon), se Oppsummeringsboks.
6.3 Vekslingskurser kan variere, og vekslingskursen som gjelder den datoen
du utfører transaksjonen, er kanskje ikke den samme som vi bruker den
datoen vi konverterer transaksjonsgebyret og trekker servicegebyret fra
saldoen. Vekslingskursen som brukes, vil inkludere dette servicegebyret. Du
kan sjekke vekslingskursen som er brukt som beskrevet i vilkår. Erklæringen
på Internett vil vise vekslingskursen og servicegebyret.
7. Sjekke saldoen
7.1 Hvis du vil sjekke den tilgjengelige saldoen på kortet eller gå gjennom
transaksjonene, kan du besøke www.paygoo.no eller bruke SMS-tjenesten vår
ved å sende SALDO til 2380 (5 NOK per SMS). Du kan også sende en e-post til
kundestøtten vår på hello@paygoo.no.
8. Når kortet utløper
8.1 Utløpsdatoen til kortet er trykt på kortet.
8.2 Du kan innløse eventuell utestående saldo på kortet opptil seks år
etter utløpsdatoen ved å følge prosessen i vilkår 9. Hvis det er restsaldo
på kortet i mer enn seks år etter utløpsdatoen, vil den ikke bli refundert.
8.3 Det vil ikke bli pålagt noen gebyrer på gavekortet etter at de tilgjengelige midlene er brukt opp.
9. Innløsing
9.1 Du kan innløse hele eller en del av saldoen din ved å sende en e-post
til hello@paygoo.no inntil seks år etter utløpsdatoen som er skrevet på
kortet, og vi vil overføre eventuelle uinnløste midler til en bankkonto i
ditt navn. Vi vil be deg om å signere en skriftlig refunderingsforespørsel
og sende oss kjøpsbevis for kortet før vi foretar overføringen. Vi kan også
be om bevis på kontonavnet fra deg.
9.2 Du vil bli belastet et gebyr på 125 NOK for å dekke innløsingskostnader
hver gang du innløser hvis du innløser hele eller en del av saldoen din på
følgende tidspunkt:
9.2.1 hvis du ber om innløsing før kontrakten er utløpt;
9.2.2 hvis innehaveren av den elektroniske valutaen avslutter kontrakten
før sluttdatoen for avtalen; eller
9.2.3 hvis du ber om innløsing mer enn ett år etter at kontrakten er
utløpt.
9.3 Du vil bli minnet om dette gebyret før innløsing. Vær oppmerksom på at
hvis saldoen din er lik eller mindre enn beløpet du vil innløse i
omstendighetene som er nevnt ovenfor, vil gebyret være likt saldoen, som
vil bli redusert til null.
9.4 Du vil ikke bli belastet et gebyr for innløsing hvis:
9.4.1 vi avslutter denne avtalen eller
9.4.2 forespørselen om innløsing er en avslutning av kontrakten på grunn av
endringer i denne avtalen.
10. Ansvar
10.1 Gavekortet må signeres av brukeren så snart det er mottatt, og du må
treffe tiltak for at det skal være sikkert. Du må alltid passe på å:
10.1.1 ikke la noen andre bruke kortet ditt;
10.1.2 ikke dele PIN-koden din og aldri skrive ned passord, PIN-koden eller
noen sikkerhetsinformasjon du har gitt oss med mindre du gjør det på en
slik måte at det er umulig for noen andre å gjenkjenne noe av den
informasjonen;
10.1.3 bare gi fra deg kortet, kortnummeret eller PIN-koden for å
gjennomføre (eller prøve å gjennomføre) en transaksjon og
10.2 hvis du mister kortet eller det blir stjålet eller noen andre finner
ut PIN-koden eller sikkerhetsfunksjonene eller hvis du tror kortet,
kortnummeret eller PIN-koden din blir misbrukt må du:
10.2.1 ringe oss uten unødvendige forsinkelser på +47 906 59 500 (GRATIS).
Vi har en 24-timers tjeneste så vi kan blokkere kortet og PIN-koden din;
10.2.2 hvis vi ber deg om det, må du skrive til oss innen sju dager for å
bekrefte tapet, tyveriet eller potensielt misbruk (adressen er Paygoo AS,
Dronning Eufemias Gate 16, 0191 OSLO) og
10.2.3 slutte å bruke kortet, kortnummeret eller PIN-koden umiddelbart.
Hvis du finner kortet etter at du har rapportert at det er mistet, stjålet
eller misbrukt, må du ødelegge det og informere oss så snart du kan.
10.3 Hvis kortet ditt eller et erstatningskort er mistet eller stjålet, kan
du be om et erstatningskort ved å sende en e-post til hello@paygoo.no etter
at du har rapportert det. Vi vil avkreve et gebyr for erstatningskortet.
Dette er beskrevet i Oppsummeringsboks.
10.4 Du er ikke ansvarlig hvis en annen person bruker kortet, kortnummeret
eller PIN-koden din hvis de ikke har din tillatelse til det eller det er
mistet, ødelagt eller stjålet, med mindre:
10.4.1 du har gitt samtykke til at den personen skulle ha kortet,
kortnummeret eller PIN-koden din eller på grunn av grov uaktsomhet eller
uforsiktighet ikke har oppfylt betingelse 10.1, i hvilket fall du kan være
ansvarlig for eventuell bruk som skjer før du informerer oss i samsvar med
disse betingelsene og vilkårene, eller
10.4.2 du har opptrådt bedragersk, i så fall kan du i den grad loven
tillater det være ansvarlig for misbruk av kortet, kortnummeret eller
PIN-koden.
10.4.3 du er bare ansvarlig opptil et beløp på 380 NOK som resultat av
transaksjoner fra bruk av et mistet eller stjålet kort eller fra underslag
av instrumentet der kortholderen ikke har holdt sikkerhetsfunksjoner for
kortet sikre. Ansvarsgrensen på 380 NOK gjelder for hver forekomst av tap,
tyveri eller underslag og ikke hver transaksjon.
10.5 Hvis kortet ditt brukes uten din tillatelse eller er mistet eller
stjålet eller du tror kortet misbrukes, kan vi dele enhver informasjon som
vi har rimelig grunn til å tro er relevant, med politimyndigheter.
10.6 Vi vil ikke bli holdt ansvarlige for:
10.6.1 eventuelle unormale eller uforutsigbare omstendigheter utenfor vår
rimelige kontroll (for eksempel en svikt i datasystemer av årsaker som er
utenfor vår rimelige kontroll, eller eventuelle arbeidskonflikter som skjer
av årsaker utenfor vår rimelige kontroll) hvis dette hindrer oss i å levere
den vanlige tjenesten;
10.6.2 eventuelle personer som nekter å godta eller anerkjenne (eller som
utsetter å godta eller anerkjenne) kortet, kortnummeret eller PIN-koden
din.
10.7 I tilfelle feil eller tvister om transaksjoner kan du sende oss en
e-post på hello@paygoo.no.
11. Endre disse vilkårene og betingelsene
11.1 Vi kan endre hvilke som helst av disse vilkårene og betingelsene,
inkludert gebyrer og belastninger, eller innføre nye vilkår. Hvis vi gjør
noen endringer, vil vi gi deg skriftlig varsel to måneder på forhånd via
e-post eller telefon. Hvis vi endrer disse vilkårene og betingelsene, vil
de nye vilkårene og betingelsene være tilgjengelige på www.paygoo.no fra
datoen endringen finner sted.
11.2 Du vil bli regnet som å ha godtatt eventuelle endringer i disse
vilkårene og betingelsene med mindre du varsler oss om eventuelle
innsigelser før den foreslåtte endringsdatoen.
11.3 Hvis du varsler oss om at du ikke godtar endringen fra du mottar
varselet og til den foreslåtte endringsdatoen, avsluttes denne avtalen
umiddelbar, og du kan i henhold til vilkår 9.4.2 innløse hele saldoen din
på det tidspunktet uten gebyr.
12. Avslutte denne avtalen
12.1 Vi kan avslutte denne avtalen når som helst. Med mindre det er
eksepsjonelle omstendigheter vil vi gi deg skriftlig varsel to måneder på
forhånd.
12.2 Du kan avslutte denne avtalen ved å sende oss en e-post på
hello@paygoo.no underlagt vilkår 11.4.
12.3 Hvis du ikke innløser hele saldoen innen seks år fra utløpsdatoen til
kortet, avsluttes denne avtalen.
13. Generelt
13.1 Ved å inngå denne avtalen gir du samtykke til at vi kan bruke
opplysningene dine i samsvar med delen ‘Slik bruker vi opplysningene dine’
i disse vilkårene og betingelsene, som beskrevet i vilkår 16.
13.2 Vi kan overvåke og/eller ta opp telefonsamtaler mellom deg og oss
eller tjenesteleverandørene våre.
13.3 Du må gi oss en e-post- og postadresse og et telefonnummer og
informere oss om eventuelle endringer.
13.4 Vi kan overføre rettighetene eller forpliktelsene våre under denne
avtalen eller ordne det slik at en annen person implementerer rettighetene
eller forpliktelsene våre under denne avtalen. Du kan ikke overføre noen av
rettighetene eller forpliktelsene dine under denne avtalen.
13.5 Vi kan utsette å håndheve rettigheter under denne avtalen uten å miste
dem.
13.6 Hvis vi ikke kan håndheve et avsnitt, et vilkår eller en del av et
avsnitt eller vilkår under denne avtalen, vil det ikke påvirke noen av de
andre avsnittene, vilkårene eller den andre delen av avsnittet eller
vilkåret i denne avtalen.
13.7 Denne avtalen reguleres av lovene i England og Wales. Språket i den
opprinnelige avtalen er engelsk, og alle varsler og all informasjon som gis
under denne avtalen, vil være på engelsk.
14. Informasjon om betalingstjenester
14.1 Denne betingelsen (14) gjelder bare hvis banken befinner seg innenfor
Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS) og betalingstjenestene
som utføres, er i euro eller en annen valuta som tilhører en
EØS-medlemsstat.
14.2 Vi vil sørge for at en transaksjon som du gjør, krediteres til banken
til leverandøren, eller at returnerte midler etter innløsing, sen
gjennomføring av betalingstransaksjoner eller kansellering krediteres til
banken din innen disse tidsfristene:
Type transaksjon |
Tidsfrist |
Transaksjon utført i en annen valuta enn euro (€) eller pund sterling (£) eller transaksjon som involverer mer enn én valuta |
Innen slutten av den fjerde virkedagen etter dagen transaksjonsordren mottas |
Alle andre transaksjoner |
Innen slutten av virkedagen etter dagen transaksjonsordren mottas |
Hvis du kan utføre betalinger direkte fra kontoen din til en annen person,
og hvis en betaling du ba oss om å utføre innenfor EØS ankommer senere enn
den skulle, kan du be oss kontakte mottakerbanken og be dem behandle den
som om den var i tide.
14.3 Hvis du bruker kortet ditt eller oppgir kortinformasjonen til en
leverandør for å gjøre en transaksjon før du vet beløpet som skal belastes
kortet ditt, kan du har rett til å be om refusjon hvis beløpet er uventet
stort, forutsatt at du informerer Paygoo AS innen åtte uker fra datoen
trekkes fra saldoen, men du vil IKKE har rett til refusjon hvis du er
informert av oss eller leverandøren om beløpet for den transaksjonen minst
fire uker før transaksjonen skal trekkes fra saldoen din og du ga samtykke
til transaksjonen.
For kortbaserte betalingstransaksjoner der du ikke ved det nøyaktige
beløpet for betalingstransaksjonen når du autoriserer den, vil vi ikke
blokkere midler på betalingsinstrumentet ditt med mindre du autoriserer det
nøyaktige beløpet som skal blokkeres. Dette kan være tilfelle for
betalinger du gjør på hoteller eller bensinstasjoner for eksempel.
Vi skal frigi eventuelle blokkerte midler uten unødvendige forsinkelser så
snart vi vet det nøyaktige beløpet for betalingstransaksjonen og
umiddelbart etter mottak av den relevante betalingsordren.
14.4 Ved mottak av en slik forespørsel under vilkår 14.3 kan vi be deg om å
gi oss informasjonen for å vurdere om vilkårene i vilkår 14.3 er oppfylt.
Innen 10 virkedager fra vi har mottatt en forespørsel fra deg under vilkår
14.3 eller mottatt eventuell tilleggsinformasjon som er påkrevd under dette
avsnittet, vil vi gi en refusjon eller forklare hvorfor vi avslår
forespørselen.
14.5 Vi er ansvarlige for korrekt gjennomføring av transaksjonen med mindre
vi kan bevise at transaksjonen ble mottatt av banken til leverandøren, og i
så fall er banken til leverandøren ansvarlig ovenfor leverandøren. Du kan
be om at vi treffer tiltak umiddelbart for å spore en feil gjennomført
transaksjon og varsler deg om resultatet.
14.6 Når en leverandør innleder en transaksjon, er det banken til
leverandøren som er ansvarlig for korrekt overføring av de relevante
detaljene til oss. Hvis banken til leverandøren kan bevise at den ikke er
ansvarlig for en transaksjon som er mislykket eller gjennomført feil, vil
vi være ansvarlige ovenfor deg.
14.7 Hvis vi er ansvarlige for at feil beløp for en transaksjon er trukket
fra saldoen din, vil vi korrigere feilen. Hvis vi er ansvarlige for at en
transaksjon som du ikke har autorisert, trekkes fra saldoen din, vil vi
refundere transaksjonsbeløpet til saldoen din og behandle transaksjonen som
om den aldri skjedde (vi kan belaste deg et rimelig gebyr for å dekke
kostnadene våre for dette). Du må informere oss om en uautorisert eller
feil transaksjon så snart som mulig og under ingen omstendigheter senere
enn 13 måneder etter debetdatoen. Hvis du ikke gjør det, er vi ikke
ansvarlige.
14.8 Vi er ikke ansvarlige hvis du identifiserer feil leverandør under en
transaksjon. I så fall vil vi gjøre en rimelig innsats for å få tilbake
midlene det gjelder.
15. Klager og kontaktinformasjon
15.1 Hvis du vil levere en klage eller kontakte oss av en annen grunn
knyttet til disse vilkårene og betingelsene, kan du sende en e-post til
hello@paygoo.no, Paygoo AS/AB, Dronning Eufemias gate 16, 0191 OSLO. Vi har
prosedyrer på plass for å sikre at vi håndterer klagen din raskt og
rettferdig. Hvis du imidlertid ikke er fornøyd med resultatet av klagen
din, kan du skrive til Financial Ombudsman Service med adresse Exchange
Tower, Harbour Exchange, London, E14 9SR.
Vi vil prøve å løse eventuelle klager du har om betalingsinstrumentet ditt
eller tjenesten vi leverer til deg innen 15 virkedager fra vi mottar klagen
din og i unntakstilfeller innen 35 virkedager (og vi vil informere deg hvis
det er tilfelle).
16. Slik bruker vi opplysningene dine
16.1 Vi kan søke opp opplysningene dine hos kredittvurderingsselskaper
eller svindelforebyggingsbyråer. Disse søkene er for å kontrollere
identiteten din, og vi gjennomfører ikke fullstendige
kredittvurderingskontroller eller kredittrangering for dette formålet. Vi
kan bruke et automatisert beslutningssystem for å evaluere søknaden din og
verifisere identiteten din.
16.1.1 Hvis vi ikke er i stand til å verifisere identiteten din på en
tilfredsstillende måte, kan vi be deg levere dokumentbevis for å bidra til
å bekrefte identiteten og adressen din.
16.2 Kredittvurderingsselskaper kan kontrollere informasjonen du oppgir mot
eventuell informasjon i enhver database (offentlig eller annen) som de har
tilgang til. Det vil bli gjort en uregistrert undersøkelse. En uregistrert
undersøkelse er et søk som ikke er gjort for utlånsformål. Det kan ikke
påvirke kredittvurderingen eller -rangeringen din når du søker om kreditt.
Den ses ikke av andre utlånere enn den som utførte søket. Den inkluderes på
kredittrapporten din slik at du vet at søket ble gjort, men det påvirker
ikke kredittvurderingen eller -rangeringen din når du søker om kreditt.
16.3 Hvis du gir oss feil eller unøyaktig informasjon og vi oppdager
svindel, vil vi registrere dette hos svindelforebyggingsbyråer.
Politimyndigheter kan få tilgang til og bruke denne informasjonen.
16.3.1 Svindelforebyggingsbyråene vil dele registreringer med andre
organisasjoner. Vi og andre organisasjoner kan få tilgang til informasjonen
som er registrert av svindelforebyggingsbyråer i utlandet.
16.3.2 Send oss en e-post på hello@paygoo.no hvis du vil ha mer informasjon
om disse kredittvurderingsselskapene og svindelforebyggingsbyråene. Du har
juridisk rett til denne informasjonen.
16.3.3 Du har visse rettigheter til å få en kopi av alle opplysninger vi
har om deg. Skriv til: hello@paygoo.no. Vi kan kreve et gebyr av deg for
denne tjenesten.
16.4 Enkelte opplysninger som kredittvurderingsselskaper og
svindelforebyggingsbyråer har, vil bli delt med oss og andre
organisasjoner, for eksempel:
16.4.1 for å forhindre svindel og hvitvasking av penger ved å sjekke
kredittsøknader, kredittrelaterte eller andre midler, forslag og krav om
alle typer forsikring, jobbsøknader og personalfiler og for å verifisere
identiteten din.
16.4.2 Informasjonen disse selskapene og byråene har, kan også brukes til
andre formål som du gir spesifikk tillatelse til, eller i svært begrensede
omstendigheter når loven krever det eller den britiske Data Protection Act
2018 / GDPR tillater det.
16.5 Når du har en avtale med oss, kan vi bruke følgende typer opplysninger
om deg:
16.5.1 opplysninger om deg som du gir oss, eller som vi allerede har om
deg, inkludert alle telefonnumre du ringer til oss fra, som vi kan
registrere;
16.5.2 opplysninger vi mottar når vi treffer en avgjørelse om søknaden
eller avtalen din, inkludert informasjon vi mottar fra forespørsler og søk
som er gjort i ditt navn hos kredittvurderingsselskaper og
svindelforebyggingsbyråer;
16.5.3 opplysninger (inkludert detaljer om betalinger og transaksjoner) vi
måtte ha om en konto eller polise du har hos eller via oss og
16.5.4 opplysninger vi mottar fra noen som har tillatelse til å gi oss
opplysninger om deg.
16.6 Vi vil behandle, bruke, administrere, kontrollere frigi og registrere
opplysninger om deg for å:
16.6.1 søke i registrene til kredittvurderingsselskaper og
svindelforebyggingsbyråer (inkludert opplysninger fra utlandet) for å
administrere kontoen din;
16.6.2 administrere kontoene og polisene dine og administrere eventuelle
søknader, avtaler eller korrespondanse du måtte ha med oss;
16.6.3 utføre, overvåke og analysere virksomheten vår;
16.6.4 kontakte deg via post, telefon eller på annen måte om andre
produkter og tjenester som vi mener kan være av interesse for deg – med
mindre du informerer oss om at du ikke ønsker å motta direkte
markedsføring;
16.6.5 bekjempe svindel, hvitvasking av penger, terrorisme og annen
kriminalitet og
16.6.6 følge lover eller forskrifter i et land
16.7 Vi kan dele opplysninger om deg:
16.7.1 med enhver person som jobber for oss eller samarbeidsmerkepartnerne
våre;
16.7.2 med svindelforebyggingsbyråer;
16.7.3 med enhver organisasjon som støtter noen av produktene våre som du
har;
16.7.4 med ethvert betalingssystem som vi utsteder kortet vårt under;
16.7.5 med visse myndigheter for å oppdage og forhindre terrorisme
(inkludert myndigheter utenfor Storbritannia) hvis en betaling behandles
gjennom et globalt betalingssystem;
16.7.6 med enhver person som vi overfører noen av rettighetene eller
forpliktelsene våre til i forbindelsen med en avtale vi har med deg, og
16.7.7 med enhver som du godkjenner at vi gir opplysninger om deg til.
16.8 Behandling av opplysningene dine som beskrevet ovenfor kan medføre å
sende dem til andre land utenfor EØS, inkludert Amerikas forente stater. I
slike tilfeller er vi ansvarlige for å sørge for at opplysningene dine
fortsatt er beskyttet.
16.9 Vi vil beholde opplysninger om deg bare så lenge vi trenger eller er
forpliktet til for å oppfylle juridiske forpliktelser (vanligvis ikke mer
enn fem år etter innløsing eller avslutning).
17. Oppsummeringsboks – gebyrer
Denne tabellen oppsummerer produktegenskapene og -informasjonen og er ikke
ment å skulle erstatte vilkårene og betingelsene for produktet.
Gebyrgrensene og -begrensningene som gjelder for hvert kort, er oppgitt
nedenfor.
Grensestrukturen for kortet ditt er avhengig av om du har oppfylt
identitetskravene og de tillatte geografiske forbruksgrensene knyttet til
kortet.
Gebyrer | Beløp |
---|---|
Prisen på Paygoo Gift | 39 NOK |
Transaksjonsgebyr (gjelder etter to transaksjoner) | 3 NOK |
Månedsgebyr (gjelder seks måneder etter kjøpet) | 15 kroner per måned |
Gebyr for erstatningskort fra Paygoo | 125 NOK |
Gebyr for innløsning (pengeoverføring fra Paygoo-kort til bank) | 125 NOK |
Gebyr for å overføre penger mellom kort | 15 NOK |
Paygoo Gift-inaktivitetsgebyr (Etter 12 måneders inaktivitet) | 35 kroner per måned |
Servicegebyr (finne PIN-nummer, sjekke saldo og få transaksjonsoversikt via SMS) | 5 NOK |
Servicegebyr (kommisjon) for kjøp i utenlandsk valuta | 4% |
Kortgrenser | Beløp |
---|---|
Maks. saldo, anonymt kort | 1500 NOK |
Maks. belastning på salgsstedet | 1500 NOK |
18. Kontakte deg i et nødstilfelle
Vi må kanskje kontakte deg i et nødstilfelle hvis vi har mistanke om eller
avdekker at svindelaktivitet har forekommet på kontoen din (forutsatt at
det ikke er forbudt ved lov) eller hvis vi blir utsatt for en
sikkerhetstrussel. For å gjøre det kan vi (for eksempel) sende deg en
tekstmelding i stedet for å ringe deg eller sende deg en e-post hvis vi
mener det er den raskeste måten å kontakte deg på. Når vi kontakter deg,
vil vi også gi deg informasjon om hvordan du kan redusere eventuell risiko
for betalingsinstrumentet ditt til et minimum avhengig av typen
sikkerhetstrussel.
Vi vil bruke den samme kontaktinformasjonen som du har gitt oss tidligere,
når vi kontakter deg. Du må informere oss straks hvis personopplysningene
eller kontaktinformasjonen din endres.